Kantar TNS: 3,4 milj. suomalaista on tehnyt verkko-ostoksia

31.05.2017

Kantar TNS: 3,4 milj. suomalaista on tehnyt verkko-ostoksia
Kauppalehti, 31 May 2017, online:-
Kivijalkakauppojen kuolemasta on puhuttu myös Suomessa, mutta ennenaikaisesti. Kivijalkamyymälät kuitenkin tukevat verkko-ostamista, rakentavat suurten verkkokauppojen brändejä, toimivat verkko-ostosten noutopaikkana ja tuovat uusia asiakkaita. Kantar TNS:n tutkimuspäällikön Nina Frosteruksen mukaan on vanhanaikaista asettaa myymälä ja verkkokauppa vastakkain, koska ne kulkevat rinnakkain.
Kantarin mukaan 3,4 milj. suomalaista on tehnyt verkko-ostoksia. Osuus 15-24-vuotiaista on 91 % ja yli 65-vuotiaista alle 50 %. Noin 25 % suomalaisista on ostanut mobiilisovelluksella ja 14 % tabletilla viimeisen vuoden aikana.
Verkkokauppa.comilla on ollut myymälät kasvun tukena jo 15 vuoden ajan. Yhtiön kokonaisinvestoinnit ylittävät 1 milj. euron rajan v. 2017. Myyntijohtaja Markus Pätilän mukaan lisää tilaa tarvitaan, koska maakuntien myymälöissä on valtavan paljon liikennettä. Myymälä herättää asiakkaiden luottamusta myös verkossa. Palautukset, huollot ja kierrätys hoidetaan myymälöiden kautta.
©M-Brain
Link to original article