Vaivaton palautusprosessi on tärkeä verkkokaupan asiakkaille

04.07.2017

Vaivaton palautusprosessi on tärkeä verkkokaupan asiakkaille
Markkinointi & Mainonta, 04 Jul 2017, online:-
Klarnan Isossa-Britanniassa teettämän tutkimuksen mukaan vaatteiden verkkokauppaostajien päätöstä ohjaa eniten vaivaton palautusprosessi. Se on tärkeämpi kuin hinta. Vastaajista 83 % ei ostaisi uudelleen kaupasta, joka on hoitanut tuotepalautuksen huonosti.
Monen myyjän mielestä tuotepalautukset ovat välttämätön paha, mutta helpoksi tehdystä palautuksesta saa hyötyä myös myyjä. Jos palautusprosessi on sujuva, sillä voi vaikuttaa myönteisesti koko verkkokauppamarkkinaan. Klarnan kumppanuussuhteista Suomessa vastaava johtaja Marja Merentie kertoo, että ostokokemus jatkuu vielä sittenkin, kun tuote on saapunut asiakkaalle. Jos asiakas on saanut sujuvaa palvelua, hän palaa verkkokauppaan asioimaan. Kaupoissa kehitetään palautusprosessia tukevia palveluja. Seuraavana Suomeen ovat tulossa palautusnoudot.
©M-Brain
Link to original article