Hankintapäivä 2023 – Tehoa tekemiseen hankinnassa – teknologian kautta onneen?
Paikka: | Epicenter, Mikonkatu 9, 00100 Helsinki |
Aika: | 04.05.2023 09:00 - 16:00 |
Suosittu Hankintapäivä täyttää Epicenterin Helsingin keskustassa toukokuun alussa!
Hankintapäivässä käsitellään tänä vuonna teknologiaa ja sen suomia mahdollisuuksia hankinnalle. Uusi teknologia ei automaattisesti ole avain onneen. Tule kuulemaan, miten hyödynnät teknologiaa ja uusimpia hankinnan digiratkaisuja tavalla, joka tukee yrityksesi liiketoimintaa. Mitä asioita organisaation tulee huomioida, kun mietitte hankinnan tehostamista teknologian avulla? Entä miten hankinnan ammattilaisen tulee muuttaa ajatusmaailmaansa ja työtapojaan, jotta teknologia tukee ammattilaisen työtä?
Uutuus! Hankintapäivän digityöpaja
Digityöpajassa kuulet, näet ja koet, mitä uusia tekoälypohjaisia ratkaisuja on hankinnan avuksi tullut. Opit miten nämä teknologiat voivat helpottaa juuri sinun työtäsi? Työpajassa hankinnan ammattilaisten kuratoimat yritykset esittelevät omia uusia teknologioitaan ja sen jälkeen sinulla on mahdollisuus kysyä kysymyksiä. Siirrymme pisteeltä pistelle ja tutustumme, mitä moninaisempiin hankinnan työtä helpottaviin teknologioihin. Pysy kuulossa, pysy ajassa mukana.
Viime vuoden seminaarimme oli (jälleen) hyvin suosittu - lämpimästi tervetuloa mukaan tänäkin vuonna!
YHTEISTYÖSSÄ
Tapahtuman ohjelma
Hankintapäivän ohjelma
8:00-9:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
9:00-9:10 Päivän avaus, puheenjohtaja Yaron Nadbornik
9:10-9:20 Hankinnan globaali verkosto, Saana Rantanen, Executive Assistant, IFPSM
9:20-9:55 Don't be scared, change is coming, Galith Nadbornik, Nordic Vice President, Gartner
9:55-10:30 Muutokset hankintatoimen teknologian ja datan saralla, Heta Ruikka, tuotejohtaja, Sievo
10:30-11:05 Kahvitauko
11:05-11:40 Procurement Transformation - IBM’s Journey, Mirela Senica, Head of Procurement for Client Relations and Sourcing in IBM, EMEA
11:40-12:15 Oman mielen johtaminen, Sari Hämäläinen, työyhteisövalmentaja, Masari Oy
12:15-13:15 Lounas
13:15-14:00 Paneelikeskustelu ”Ihminen Digitalisaation paineessa paneeli”
Tuoko digitalisaatio työelämään helpotusta vai hämmentääkö se vain pakkaa tuomalla työpaikoille jatkuvasti uusia teknologioita ja sovelluksia toisensa perään? Entä mistä ammentaa voimaa ja innostusta omaksua uusia sovelluksia ja kyvykkyyksiä, kun toisinaan tuntuu, että hankittu oppi vanhenee digimaailman kehityksessä kovin nopeasti? Mullistaako tekoäly ja koneoppiminen työntekemisen perusperiaatteet? Minkälaisilla taidoilla voimme hallita mieltämme digikehityksen keskellä?
Hankintapäivän paneelissa vastauksia muun muassa näihin kysymyksiin tarjoavat:
- Sari Hämäläinen, työyhteisövalmentaja, Masari Oy
- Martti Lappalainen, kehitys- ja hankintapäällikkö, Valio
- Jari Malmberg, Head of Procurement, Newsec
- Sakari Pynnöniemi, CPO, OP
14:00-14:15 Moderni kilpailutushallinta osana strategista hankintatoimea, Veera Lavikkala, Senior Consultant, Procurement, SC Software
14:15-14:45 Kahvitauko
14:45-15:30 Hankinnan digityöpaja - tutustuminen kuratoituihin hankinnan teknologiatyökaluihin
Digityöpajassa kuulet, näet ja koet, mitä uusia tekoälypohjaisia ratkaisuja on hankinnan avuksi tullut. Opit miten nämä teknologiat voivat helpottaa juuri sinun työtäsi? Työpajassa hankinnan ammattilaisten kuratoimat yritykset esittelevät omia uusia teknologioitaan ja sen jälkeen sinulla on mahdollisuus kysyä kysymyksiä. Siirrymme pisteeltä pistelle ja tutustumme, mitä moninaisempiin hankinnan työtä helpottaviin teknologioihin. Pysy kuulossa, pysy ajassa mukana.
- Zefort, Jussi Karttila, perustajaosakas ja toimitusjohtaja
- Scoutbee, Mark Masterson, General Manager, EMEA
- Mintec, Mattias Lundin, Business Development Manager
- Sievo, Aku Lehojärvi, Head of Sales and Business Development
15:30 - 16:00 Tekoäly ja työn muutos, Antti Merilehto, Suosituin tekoälyn popularisoija Suomessa
Puhujat
Sari Hämäläinen
Olen ratkaisukeskeinen työyhteisö- ja yksilövalmentaja, työyhteisösovittelija ja valmentava työnohjaaja. Ratkaisukeskeisyys on työssäni kaiken lähtökohta – se luo myös toiveen paremmasta tulevaisuudesta ihmisille. Työpaikoilla ratkaisukeskeisyys on erityisen tärkeä elementti ja hyvin käänteentekevää, kun se yhdessä oivalletaan.
Jussi Karttila
Jussi Karttila on Zefort:in perustajaosakas ja toimitusjohtaja. Yhdessä Zefort:in tiimin kanssa hän auttaa yrityksiä kesyttämään sopimus-monsterit.
Zefort on tekoälyä hyödyntävä sopimuksenhallintaratkaisu. Sen avulla voit luoda, allekirjoittaa ja hallinnoida sopimuksia helposti, tietoturvallisesti ja tehokkaasti. Ratkaisun nimi Zefort tulee sanoista "Zero-Effort" ja alleviivaa ratkaisun helppokäyttöisyyttä. Zefort on perustettu Kaarinassa vuonna 2017 ja tällä hetkellä se työllistää yli 15 henkilöä eri puolella Suomea. Jo yli 100 yritystä ja organisaatiota Pohjoismaissa on valinnut Zefortin sopimushallintaratkaisukseen.
Martti Lappalainen
Lappalainen on toiminut hankinnan parissa eri rooleissa reilut 20-vuotta. Martille tärkeintä kehittämisessä on toimiva, ymmärrettävä ja tehokas kokonaisprosessi & käyttäjäystävälliset toimintamallit sekä järjestelmät.
Veera Lavikkala
Veeralla on 15 vuoden kokemus erilaisista tehtävistä julkisten hankintojen tekemisen ja kehittämisen parissa. Nyt Veera hyödyntää osaamistaan SC Softwaren vanhempana konsulttina, ollen tiiviisti mukana hankinnan johtamis- ja toiminnanohjausjärjestelmä SC Sourcing Suiten kehittämisessä. Veera innostuu prosessien kehittämisestä ja erilaisten tiedolla johtamisen keinojen löytämisestä yhdessä asiakkaiden kanssa.
Aku Lehojärvi
Aku Lehojärvi is the Head of Sales for the Nordics region at Sievo. He is responsible for all new sales of Sievo’s Procurement Analytics for customers in the Finnish, Swedish, Norwegian, Danish and Icelandic markets. During the Procurement Day he will be giving a demonstration of Sievo’s tool in action, which is built on four core solution areas: Spend Analytics, Savings Lifecycle Management, Materials Forecasting and CO2 Analytics. These solutions are helping large, multinational companies gain more value out of their procurement data on a daily basis.
Mattias Lundin
Mattias Lundin has been Part of Mintec since Kairos Commodities was acquired in 2021. He is Business Development Manager at Mintec. Mattias comes from Sweden but is now located to Copenhagen, Denmark.
Jari Malmberg
Toimin kiinteistömanageerauksen markkinajohtaja Newsec Property Asset Management Finland Oy:n hankintapäällikkönä ja vastuullani on vetää ja kehittää hankintatoimea. Aloitin Newsecillä vuonna 2020 ja samalla perustettiin myös hankinta Newsecille. Aiemmin olen toiminut ohutlevy&elektroniikka-teollisuuden sopimusvalmistajan hankinnassa, sekä teollisuuden projektihankinnassa ennen siirtymistäni kiinteistöalan hankinnan haasteisiin 2014.
Mark Masterson
Over 25 years helping some of the most innovative procurement technology startups grow their business and deliver value to customers in all regions and industries. Senior roles at groundbreaking companies such as IBX (Sweden), CommerceOne (US), Tradeshift (Denmark/US), Contiki (Norway). Now heading the commercial operation for Scoutbee (Germany), a leading provider of AI-driven supplier intelligence to large corporate companies. Mark holds a Masters with Distinction in Information Technology and is an alumnus of Keble College, Oxford. He lives in Oxford, UK.
Antti Merilehto
Antti Merilehto on tekoälyn parissa toimivia yrittäjä, sijoittaja ja vuoden 2018 myydyimmän businesskirjan ”Tekoäly –matkaopas johtajalle” kirjoittaja.
Hän on työskennellyt digitaalisen liiketoiminnan parissa yli kymmenen vuoden ajan, mm. hakukonejätti Googlella. Antin kokemus kansainvälisestä liiketoiminnasta sekä maailmalla vietetyt vuodet ovat auttaneet häntä ymmärtämään erilaisia toimialoja ja niiden tarpeita.
Vuoden puhujana 2018 palkittu Antti luennoi yrityksille ja johtoryhmille tekoälyn hyödyntämisestä ja digitalisaation mukanaan tuomasta muutoksesta. Antti haluaa rohkaista yrityksiä hyödyntämään tekoälyä työn mielekkyyden lisäämisessä ja kasvupolulla. Luennoillaan Antti antaa konkreettisia työkaluja tekoälyn hyödyntämiseen liiketoiminnassa. Antti puhuu digitalisaatiosta käytännönläheisesti esimerkkejä käyttäen. Antin tyyli puhujana on innostava ja lennokas eikä luennon jälkeen kenellekään jää epäselväksi mistä digitalisaatiossa tai tekoälyssä on kysymys. Antin kyky lukea yleisöä takaa onnistuneen tilaisuuden, oli sitten kyse luennosta, tapahtuman moderoinnista tai juonnosta.
Galith Nadbornik
During the past 20 years in the tech industry in Finland, Galith Nadbornik has managed to do many things. She is loudly and unapologetically different which brings its lot of difficulties, but also visible and impactful results. She has always had a very unique perspective working as an atypical business technology executive in some of the largest Finnish companies such as NOKIA, KONE, Lindström and now most recently in Gartner, the world leading company in technology and insight as Regional Vice-President in the Nordics.
Galith has a very versatile background. She is an early adopter of AI technology, a non-profit founder, a ceramic enthusiast, the winner of the Woman in Tech Voice award in 2019.
Galith founded the national non-profit IWWOF, the International Working Women of Finland association, which with its 9000 members is already changing the face of the Finnish employment market, by being the network she wishes she would have had when arriving in Finland back in the early 2000’s.
Beyond all the tech knowledge that she has, and can readily share with us today, Galith believes one thing very clearly, “Technology will solve nothing; people will”.
Yaron Nadbornik
Yaron Nadbornik has been working the past 20 years in Supply Chain and Procurement assignments within Construction, Real Estate Investment and Property Management. During the last 10 years as an executive he has been revamping procurement and supply chains despite and against all odds. Yaron says it has been an uphill battle in board room after board room, typically ending with the realization that "focusing on procurement might be necessary after all".
Sakari Pynnöniemi
OP-Ryhmän hankinnoista vastaava Sakari auttaa organisaationsa kanssa muuttamaan OP:n toimittajaekosysteemiä arvoa tuottavaksi ja entistä vastuullisemmaksi. Samalla vastataan kasvaneisiin kolmansia osapuolia koskeviin riskienhallinnan ja sääntelyn vaatimuksiin. Sakari on aloittanut hankintapolkunsa hankinnan kesätyöntekijästä ja nyt OP:n hankintaporukassa noin 50 hankintojen ammattilaista oston, kategoriajohtamisen, hankintatyön, toimittajayhteistyön, kehittämisen ja riskienhallinnan saralta.
Saana Rantanen
Heta Ruikka
Heta Ruikka toimii Tuotejohtajana Sievolla ja vastaa tuotestrategiasta ja -kehityksestä. Sievo on johtava hankintatoimen analytiikkaan keskittyvä yritys, ja siten avainasemassa hankintatoimen teknologian ja datan kehityksen edistämisessä. Sievon ratkaisuja hyödyntävät kansainväliset jätit kuten Schindler, Unilever, Kellogg’s ja Deutsche Telekom.
Mirela Senica
Mirela is Head of procurement with 20+ years of experience on ICT market. Mirela's 17+ years career in Procurement includes time spent on various leadership positions in Europe & Middle East Africa regions. Currently she is Head of Procurement in IBM responsible for Client Relations and Sourcing in Europe and MEA. Her passion is people management, talent development, building network with procurement leaders and sharing experiences from different markets. From 2015 she is President of Croatian Procurement association where she is actively promoting procurement profession. From beginning of 2023 she is European Chair of IFPSM - The International Federation of Purchasing and Supply Management, union of 45 National and Regional Purchasing Associations worldwide.
Mirela will present to Procurement Day audience Procurement transformation in IBM through three parts:
- Our strategy and outcomes – the WHY
- The transformation itself – what our journey entailed
- How we share our journey with our Clients to help them along their own journey