Tapahtuman kuvaus

Kaikille avoin | Markkinointihankinnan aamiaisseminaari 2024: Markkinoinnin tehokkuus ja vaikuttavuus

Paikka: Etäosallistuminen tai Sanomatalo, Töölönlahdenkatu 2, 00100 Helsinki
Aika: 03.10.2024 08:15 - 12:00

Tervetuloa Markkinointihankinnan aamiaisseminaariin, joka tänä vuonna järjestetään jo kymmenennen kerran!

Tapahtuman teemana on "Markkinoinnin tehokkuus ja vaikuttavuus", ja aihetta lähestytään tällä kertaa erityisesti tekoälyn näkökulmasta: kuinka paljon AI voi tuoda lisää tehokkuutta ja vaikuttavuutta toimintaan?

Markkinointihankinnan aamiaisseminaari on Suomen markkinointihankinnan ammattilaisten päätapahtuma. Se on kerännyt vuosittain hyvän ryhmän markkinoinnin ja hankinnan ammattilaisia kuuntelemaan esityksiä ja keskustelemaan markkinointihankinnan ajankohtaisista aiheista.

Tapahtuma on maksuton ja kaikille avoin.

Ohjelma

8.15  Aamupala ja verkostoitumista Sanomatalon kahvilassa, kerros K1

9.00  Avaussanat ja päivän aiheen esittely
Kai Vähämäki, Procurement Director, Sanoma Media Finland

9.15  Tekoälyn potentiaali ja vastuullinen hyödyntäminen
Veera Siivonen, COO and partner, Saidot Oy

9.45  Toimistojen näkökulma tehokkuuden ja vaikuttavuuden kehittämiseen

  • Mediatoimisto: Päivi Arffman-Koskinen, Business strategist, OMD Finland
  • Luova toimisto: Elina Bono, CEO, Kultainen Sherpa
  • Tuotantotoimisto: Aki Nykänen, CEO, Aste Helsinki

Paneelikeskustelun moderoi Johanna Ilmén, Epäsuoran hankinnan ryhmäpäällikkö, SOK.

10.50  Tauko

11.05  Keynote speaker: The role of marketing procurement for 'efficiency and effectiveness'
Craig Butler, Senior Category Manager, Marketing Procurement Europe, Kellanova

11.55–12.00  Tapahtuman yhteenveto ja päätössanat
Kai Vähämäki, Procurement Director, Sanoma Media Finland

Tutustu puhujiin:

Päivi Arffman-Koskinen, Business strategist, OMD Finland

Päivi Arffman-Koskinen työskentelee Business strategina Omnicom Media Groupilla ja vetää konsernin AI taskforcea. Yli 20 vuoden kokemus toimistomaailmasta sekä digikehityksen, luovan suunnittelun että mediatoimiston puolelta varmistaa, että markkinointia käsitellään kokonaisvaltaisesti ja kuluttajia ymmärtäen.

Elina Bono, toimitusjohtaja, Kultainen Sherpa

Energinen ja innostava Elina Bono on luovan toimiston Sherpan toimitusjohtaja. Parhaiten hänet tunnetaan alalla monista markkinoinnin menestystarinoista kuten Oikotien "Kun aika on", Sanoman "Aina tulee sanomista" ja VR:n "Matkalla", mutta eniten hän syttyy myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä.

Elina on pitkän uransa aikana tehnyt brändi-, tapahtuma- ja performancemarkkinointia, viestintää, tutkimusta ja myyntiä mainostajan, median ja toimiston asiantuntija- ja johtotehtävissä. Elina on motivoitunut viemään eteenpäin markkinoinnin roolia suomalaisessa yritysmaailmassa.

Craig Butler, Senior Category Manager, Marketing Procurement Europe, Kellanova

Craig has over 23 years experience working with multinational companies. Having started his career as a retail manager with Tesco UK & Ireland, Craig's unique career has progressed into a variety of business functions spanning Sales, Commercial, Operational & Agency roles covering international and global projects.

Craig is currently leading a European marketing procurement team. With both 'client side' and 'agency side' experience, Craig is an important member on the European ProcureCon Advisory Board. He is also an active member on the World Federation of Advertising's 'Global Sourcing Forum'. Craig recently strengthened his academic qualification by completing Mark Ritson's Mini MBA for Marketing in 2023.

Craig says his passion is to 'develop strategic partnerships both internally and externally - always aiming for win-win outcomes that deliver both ‘long & short’ term business benefits!

Johanna Ilmén, Epäsuoran hankinnan ryhmäpäällikkö, SOK

Johanna Ilmén on työskennellyt yli 20 vuotta hankinnan parissa, ja tällä hetkellä hän toimii SOK:lla Epäsuoran hankinnan ryhmäpäällikkönä. Hänen tiiminsä vastuulle kuuluvat markkinointi-, HR-, talous- ja asiantuntijapalvelut.

Johanna on työskennellyt valtaosan työurastaan markkinointihankinnan parissa. Työn ohella hänellä on useita luottamustehtäviä asiaan liittyen, kuten puheenjohtajuus LOGYn Hankintafoorumin alaisessa Markkinointihankintaryhmässä, joka järjestää tämän tapahtuman.

Aki Nykänen, CEO, Aste Helsinki

Aki Nykänen on Aste Helsingin toimitusjohtaja ja partneri. Aste yhdistää suunnittelun, teknisen toteutuksen ja jakelukanavien osaamisen kattavaksi ja tehokkaaksi palvelukokonaisuudeksi. Akilla on laaja yli 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja median liiketoiminnasta, strategioista, teknologiasta sekä digitaalisesta muutoksesta.

Veera Siivonen, COO and partner, Saidot Oy

Veeran yli 20 vuoden kokemus digitalisaatiosta markkinoinnin, strategian ja liiketoiminnan johtajana antaa hänelle syvällisen ymmärryksen tekoälyyn liittyvistä mahdollisuuksista ja haasteista. Veera auttaa nykyisin yrityksiä tekoälyn hallinnassa SaaS-yhtiö Saidotin kaupallisena johtajana ja partnerina.

Kai Vähämäki, Procurement Director, Sanoma Media Finland

Kai Vähämäki on työskennellyt 17 vuotta hankinnan parissa, ja tällä hetkellä hän toimii Sanoma Media Finlandin hankintajohtajana. Hänen tiiminsä vastuulle kuuluvat hankinnan kategoriajohtaminen, operatiivinen ostaminen ja matkapalvelut. Kai on työskennellyt valtaosan työurastaan epäsuorien hankintojen eri osa-alueilla, ja hän on ollut mukana tapahtuman järjestävän Markkinointihankintaryhmän toiminnassa sen perustamisesta lähtien.

Ilmoittautuminen

Seminaari järjestetään myös tänä vuonna hybridinä: voit seurata esityksiä joko paikan päällä Sanomatalolla Helsingissä tai etänä striimin kautta. Valitsethan alta oikean ilmoittautumislinkin sen mukaan, aiotko osallistua tapahtumaan livenä vai etänä.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Ilmoittaudu tästä livetapahtumaan

Ilmoittaudu tästä etäosallistujaksi

Lisätiedot:

Anina Partanen
anina.partanen@logy.fi
p. 050 553 3217


Saatat olla kiinnostunut myös näistä:

2.10. Kilpailukykyä tekoälyn avulla | Alihankinta-messut, Tampere
28.11. ChatGPT:n hyödyntäminen kilpailutusprosessissa -koulutus | Vantaa
6.–7.2. LOGY Conference 2025 | Helsinki
8.5. Hankintapäivä 2025 | Helsinki | Save the Date!