Tapahtuman kuvaus Kouluttajat

Tietoisku: Toimitusketjun riskien hallinta

Paikka: Teams,
Aika: 21.01.2021 09:00 - 11:00

Ulkoinen tapahtuma, Covid-19, on aiheuttanut monelle yritykselle epämiellyttäviä yllätyksiä johtuen toimittajien toimitusvaikeuksista. Yritykset ovat joutuneet jopa keskeyttämään omat tuotantonsa, kun toimittaja ei ole pystynyt noudattamaan sovittuja aikatauluja. Toimitusketjun hallinnan merkitys on noussut strategiselle tasolle. Varmista yrityksesi joustava toiminta!

Osallistu LOGYn tietoiskuun, josta saat valmiuksia, miten varaudut äkillisiin muutoksiin. Syvennät myös ymmärrystäsi riskienhallinnassa ja vastuullisuudessa. Lisäksi hankit uusia ajatuksia toimitusketjun tehokkaaseen hallintaan, josta hyötynä muun muassa kustannussäästöt, tuotannon sujuvuus ja parempi asiakastyytyväisyys täsmällisten ja laadukkaiden toimitusten seurauksena.

Miksi kannattaa osallistua katsaukseen?

  • Parannat ymmärrystäsi tulevaisuuden toimittajaketjun hallinnan haasteista.
  • Yhdistät toimittajaketjun hallinnan sujuvasti yhdeksi osaksi riskienhallintaa.
  • Lisäät tietoisuuttasi vastuullisuuden merkityksestä hankintaketjun hallinnassa.
  • Pystyt paremmin tunnistamaan oman yrityksesi toimittajaketjun hallinnan haasteet yllättävissä tilanteissa.

Kenelle?

Sekä tuotteiden että palvelujen hankinta- ja ostojohtajille ja -päälliköille. Hankintaorganisaation riskienhallinnasta ja kontrolloinnista vastaaville henkilöille.

Ohjelma

9.00–10.30 Miksi toimittajariskin hallinta on entistä tärkeämpää?
Esityksen sisältö ja tavoitteet
Määritelmät ja terminologia
Mitä ovat kokonaisvaltaisen riskienhallinnan osat COSO ERM, Compliance ja ESG?
Mikä tekee toimittajariskin hallinnan merkityksellisemmäksi?

Miten yritystoiminnan muutos vaikuttaa hankintaketjun hallintaan?
Miten digitalisaatio vaikuttaa hankintaketjuun?
Miten yrityksen toimintakentän muutos vaikuttaa hankintaan?
Miten yrityksen kansainvälistyminen vaikuttaa hankintaan?
Miten varautua äkillisen muutoksen vaikutukseen toimitusketjun hallinnassa?

Miten riskienhallinta ja vastuullisuus ovat luonteva osa toimitusketjun hallintaan?
Toimittajariskin tunnistaminen ja arviointimenetelmät
Riskien tunnistaminen
Vastuullisuuden, compliancen tarkistaminen
Jatkuva seuranta

Miten löydän parhaat tietolähteet toimittajariskin hallintaan?
Tietolähteet ja niiden hyödyntäminen eri tyyppisessä toiminnassa.

Miten varaudun tulevaisuuden yllätyksiin?
Vinkkejä äkilliseen muutokseen varautumiseksi

10.30–11.00 Sinun vuorosi kysyä!
Kysy, kouluttaja vastaa. Voit laittaa koko tietoiskun ajan kysymyksiäsi chattiin. Kysymykset käsitellään tilaisuuden lopussa.

Tilannekatsaus järjestetään Microsoft Teams -ohjelmalla. Saat linkin webinaariin kolme päivää ennen tilaisuutta.

Ilmoittaudu tästä

Tapahtuman kouluttajat

Pirkko Östring
Experienced Business Advisor

Pirkko Östring on kansainvälisesti kokenut liiketoiminnan ja riskienhallinnan asiantuntija, joka tuo koulutuksiinsa yli 30 vuoden osaamisen kansainvälisistä yrityksistä. Pirkon selkeä ja tavoitekeskeinen valmennustapa on saanut kiitosta erityisesti tuloksia tavoittelevilta yritysjohtajilta ja asiantuntijoilta, jotka arvostavat hänen käytännönläheisiä ratkaisujaan ja kykyään mukautua yritysten todellisiin tarpeisiin.

Erikoisosaaminen ja tuloksellinen kokemus Pirkon asiantuntemus kattaa muun muassa toimitusketjun riskienhallinnan, ulkoistamisen sekä datasopimusten moninaiset näkökulmat. Hänellä on vahva tausta globaalien taloudellisten tutkimusten ja analyysien parissa tiimin vetäjänä. Lisäksi hän kehitti ja toteutti toimittajavaatimuksia monikansallisissa ympäristöissä.

Pirkon kansainvälinen kokemus ei rajoitu ainoastaan käytännön tekemiseen – hän on myös asiantuntija, jonka toimitusketjun riskienhallinnan kirja ja artikkeleita on julkaistu Yhdysvalloissa. Hänen syvällinen paneutumisensa toimitusketjun hallintaan ja riskienhallintaan tarjoaa osallistujille erinomaisen mahdollisuuden kehittää oman organisaationsa kilpailukykyä ja resilienssiä alati muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.

Pirkon "selviytymisstrategiat toimitusketjussa" tarjoavat yrityksille valmiudet hallita riskit nopeasti ja tehokkaasti – varmista yrityksellesi tulevaisuuden menestys hänen asiantuntemuksellaan!

Ilmoittaudu tästä

Hinta
Normaalihinta 190 euroa + alv
LOGYn jäsenhinta 120 euroa + alv

Laskutus noin kaksi viikkoa ennen tilaisuutta.

Ilmoittautuminen
20.1.2020 mennessä.

Lisätietoja
Maarit Mänttäri
koulutuspäällikkö
maarit.manttari@logy.fi
0400 975 480

Peruutusehdot:
Lue ehdot tästä